Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1060391106   Projecte EIPSI, fase de creació d'activitats educatives
2021-2022   Curs. Educació Primària
  
   30/11/2021 - 29/6/2022 (40 hores) de 9:00h a 12:00h
   CRP Gràcia
   Mare de Déu de la Salut, 87 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gràcia
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació correspon al segon any del Projecte Erasmus+ Coordinat per la UAB en Partenariat
amb la Subdirecció General d’Inspecció d’educació.
La formació està vinculada als participants docents dels centres catalans implicats en el projecte internacional EIPSI (“EIPSI- Evidence informed practice for school inclusion” Projecte ERASMUS +, number: 2020-1-ES01-KA201-082328 ) i té l’objectiu d’ampliar les mirades des d’una perspectiva inclusiva en l’àmbit de l’educació en valors i la comunicació amb les famílies, per a docents de primària i secundària

Per conèixer millor el projecte: https://eipsi-project.eu/the-project/


Per conèixer l’equip d’experts coordinadors: https://eipsi-project.eu/the-team/
  
Objectius   El projecte té com objectiu dissenyar, crear iniciatives i trobar solucions innovadores des de la pràctica-recerca-acció per a millorar l’equitat i la inclusió de l’alumnat mitjançant l’ús de pràctiques basades en evidències.
Requereix un enfocament holístic i interdisciplinari per afavorir intervencions diversificades davant diferents problemàtiques derivades de la gran diversitat existent a la societat i a l’aula.

A desenvolupar i assolir:
-Desenvolupament de capacitat dels docents: documentació, detecció de necessitats i selecció de prioritats de les accions a desenvolupar en relació a la inclusió educativa i la presa de decisions professionals docents, basada en evidències científiques.
-Desenvolupament educatiu: Creació de recursos per objectius d’aprenentatge. Les tasques a realitzar impliquen el disseny, la planificació, la programació didàctica, l’aplicació, l’avaluació, la validació i el lliurament de materials didàctis adequats a l’alumnat del centre.
-Xarxa amb les parts interessades: recull, valoració i intercanvi de bones pràctiques entre professionals educatius de Catalunya i Europa. Participar en la creació de materials pels espais virtuals d’intercanvi internacional creats en curs anterior.
-Avaluació i co-avaluació dels materials aportats col·lectivament, vers l’impacte de les actuacions fetes: oferir recomanacions i eines per afavorir la reflexió sobre la pràctica, l’anàlisi d’evidències i l’actuació inclusiva n educació, basada en experiències que impulsen relacions interculturals.

  
Continguts   La formació facilita la fonamentació teòrica, metodològica i estratègica de la pràctica docent.
Els continguts a treballar prioritzen:
•Sessió 1: Marc de treball del projecte EIPSI: Estudi de l’entorn digital, el marc conceptual i les eines
d’interacció pel treball en xarxa
•Sessió 2: Guia per l’elaboració d’evidències: productes d’aula, protocols de coordinació, projecció de processos, difusió de bones pràctiques i xarxa internacionals en comunitats d’interessos.
•Sessió 3: Seguiment, anàlisi, intercanvi i valoració dels productes en elaboració. L’evidència científica a l’aula, el centre, i la xarxa, en la relació amb l’entorn i les famílies.
•Sessió 4: Gestió dels interessos diferenciats a les xarxes interculturals i internacionals. La complexitat, la diversitat i la inclusió com a paradigma del món global.
•Sessió 5: Valoració dels resultats, en consonància dels diferents indicadors internacionals en educació (p.e. Agenda 2030 i els Objectius de desenvolupament sostenible)

Sessions en centre: S’aniran intercalant al llarg del curs, per elaborar la guia de treball, els materials didàctics, les eines d’avaluació i els productes de lliurament, en el marc del projecte IPSI.

Les sessions s’aniran acompanyant de breus informes escrits de referència, presentats a les videoconferències internacionals del projecte, que es coordina des de la UAB.
  
Formador/a   Ma Nieves Lorenzo i Francisca Burriel
  
Avaluació   a)Valoració positiva de totes les tasques planificades a les sessions, en relació amb l’aprofitament.
b)Lliurament d’una tasca validada (com a mínim), per a la Web internacional del projecte EIPSI
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals/grupals en relació amb l'aprofitament i transferència immediata.
  
E-mail   eipsi.insbcn@gmail.com
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   30/11/2021   0900   1200 
 Sessió 2   dilluns   24/01/2022   0900   1200 
 Sessió 3   dilluns   21/02/2022   0900   1200 
 Sessió 4   divendres   25/03/2022   0900   1200 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dimecres   29/06/2022   0900   1200 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent